Herr VS Dam

För en vecka sedan läste jag en intervju med YSL chefdesigner i en amerikansk tidning, det var en text där han fick säga tio saker som han tyckte om just då. Och en grej fastnade jag direkt för, och det var när han berättade om vad det finns för skillnad mellan hur män och kvinnor klär sig

"Kvinnor klär sig efter vad som är snyggt, även om det inte sitter bekvämt. Män på andra sidan klär sig efter vad som är bekvämt och anses passa mannen, och det blir inte alltid snyggt. Män borde lära sig klä sig obekvämt och då snyggare".

Jag tyckte direkt att detta var helt rätt, vi män klär sig för mycket efter hur det känns på, och då att det ska sitta bekvämt. Tjejer klär sig mer efter hur det ser ut och sen hur det känns att ha på kroppen. Allt från skor till jackor. Och det är ju bevisat att kvinnor klär sig snyggare och mer utmanande.

Jag tycker att vi män borde göra mer som tjejerna och då kanske det skulle börja göras mer kläder åt oss också, vi kanske till och med skulle få en större del på H & M någon dag. För damsidan på H & M är enorm främst för att kvinnor behöver mer att mixtra med, även om det inte sitter jättebekvämt. Herrsidan är mer basic, bara vanliga tröjor, t-shirt och skjortor, för att dagens man inte vågar eller orkar köpa något extra speciellt, för att det inte känns tillräckligt bra eller mjukt.

Jag tycker att vi män borde våga mer!

(Kommer helt klart komma mer text om detta ämne senare när jag har mer tid och när jag har fått mer kött på benen)

/Johan


Kommentarer
Postat av: johanna

helt rätt!

Postat av: Mölle

Tänkte samma sak angående H&M och utmanande kläder, eller snarare inte bara H&M utan öht. Det är bra mycket svårare att hitta utmanande och unika plagg för män än kvinnor enligt min åsikt.

2006-08-15 @ 23:46:35
Postat av: mono

skönt är skönt.
det går inte att förneka.
mer mjukisbrallor åt folket

2006-08-16 @ 00:24:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback