Wester S/S 07

Jag har sagt det innan och säger det igen; Carin Wester är helt klart Sveriges bästa designer! Och min favorit designer från Sverige!

Enligt mig så är Wester en riktigt bra designer som gör annorlunda men vanliga kläder, kläder som passar alla och till mycket. Carin har utbildat sig både med en förberedande textilutbildning och sen på Beckmans.

Hon startade att göra kollektioner under sitt egna namn hösten 03, då var det endast dam. Men hösten 05 kom hennes första herrkollektion.

Själv har jag två plagg från hennes herrkollektion, en oversizad stickad cardigan från hösten 05 och en oversizad t-shirt från sommaren 06. Det mesta från hennes kollektioner, både dam och herr är ganska oversizat, men det sitter jättebra trots detta.



Kollektionen för vår och sommar 07 är väldigt sommrig, man får en varm känsla av den Svenska skärgården med allt det innebär. Mycket ljusa solblekta färger i en oversizad förpackning. Lika snyggt som vanligt, om inte snyggare än innan.


(Bilderna är lånade från Stureplan.se)


Min favorit är den sista bilden, gillar att det är så mycket lager på lager, vilket kommer funka väldigt bra både nu i höst och senare i vår.

Jag ser redan fram emot sommar kollektionen! 


/Johan


Kommentarer
Postat av: Anonym

Det där är sommarkollektionen? SS07

2006-08-16 @ 18:02:23
Postat av: Johan

Yes Sir!

Postat av: Johannes

jag gillade bild 4 men frågan är om jag skulle våga bära dom byxorna själv

2006-08-17 @ 01:16:31
URL: http://alltsomarkul.webblogg.se/index.html
Postat av: david

Hon gör förbannat snygga och intressanta plagg :)

2006-08-17 @ 18:53:49
URL: http://manligtmode.blogg.se
Postat av: rektor

Johannes, varför skulle du inte våga bära dom?

2006-08-18 @ 12:48:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback