Farfarströjor och designspotting

Nu testar vi igen, har varit problem med blogg.se nu.


Jag har aldrig velat gå efter något speciell hype inom mode, men ibland blir det att jag gör det omedvetet. Och igår när jag var ute på Nova Lund som ligger i just Lund så kom jag på mig själv. Allt har att göra med denna farfarströjhypen som blir större och större för varje inlägg som skrivs i tidningar och bloggar. Den har funnits här lite mer än ett halvår nu.

Igår köpte jag mig en farfarströja från J.Lindeberg Denim på Spirit, och när jag och Emelie gick ut från butiken kom jag på att detta var min fjärde farfarströja. Så när jag kom hem så letade jag igenom min gadrob och tillslut stod jag där med fyra olika farfarströjor. Men jag kan glatt säga att jag inte bara har köpt alla fyra under ett halvår, utan att jag har samlat på mig dem under snart två år. Den första var en svart, vanlig farfarströja från Matinique som jag hittade för 50 kr ute på Barkaby Outlett. Sen den andra är en lite tjockare variant från Pour Homme. Sen har jag köpt mig de två sista under det senaste halvåret, en från Acne och nu den sista från J.Lindeberg Denim. När jag testade alla fyra igår för att ta bilder till bloggen så insåg jag att nästan alla hade en skön denim-trash-stil, vilket passar mig perfekt.


1.Pour                 2.Matinique        3.Acne                4.J.Lindeberg Denim

Och förresten, angående detta med designspotting så såg jag och Emelie Johan Lindeberg ute på Siba i Lund. Han är förmodligen hemma från London under julen. Där gick han på Siba och mumlade lite för sig själv och letade efter en fet TV. Och där stod jag med min Spirit påse med en J.Lindeberg Denim tröja. Världen är liten ibland!

/Johan


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback