Franska Monkeys

När jag fick hem Bon 32 i posten för några veckor sedan så fastnade jag för en artikel om fransk rock, fransk Arctic Monkeys. Madelaine Levy hade skrivigt en tre sidor lång text om fyra unga franska rockband som kämpar sig uppåt i den franska musikscenen.

Jag valde att gå in och lyssna lite på två av banden på Myspace, Second Sex och Les Shades. Tyckte det var roligt att höra rock på franska, har sedan tidigare fastnat på fransk hip-hop.

Tyvärr så fanns det inte så mycket låtar på deras sidor på Myspace, men det jag hörde tyckte jag var bra. Dock var två av tre låtar av Les Shades skrivna på engelska, men alla låtar från Second Sex var på franska.


SecondsexLesshades

Second Sex                                                                              Les Shades


Mitt tips till er är att kolla in dessa nya franska banden och lyssna lite på det, ni kommer att fastna efter en liten stund. Sen om ni kollar in deras vänner så hittar ni X antal andra bra franska band.

En liten extra rolig sak är att den äldsta personen i Second Sex är 18 år, resten är 16 år. Ganska tufft.

Second Sex -
www.myspace.com/secondsex
Les Shades - www.myspace.com/lesshades



/Johan


Kommentarer
Postat av: Manfred

Finns de att ladda ner någonstans i mp3-format? Lät riktigt bra faktiskt.

2006-07-07 @ 21:06:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback