Köpenhamn

I fredags var jag och Emelie i Köpenhamn för att leta kläder, och det blev en del också. Dock var det jobbigt fuktigt överallt, både ute och inne i butikerna.

Men dagen började med att vi tog båten från Helsingborg vid tio och sen en timme senare var vi framme i Kph, det är perfekt att bo så nära en huvudstad. Och en huvudstad som är bättre än Stockholm.

Korvmedbröd

Sen blev det som alltid annars att börja gå på ströget, och gå in i de vanliga butikerna innan man valde att trilla in på sidogatorna.

Den första butiken jag hittade något i var en lite finare sportbutik, där hade de massor av Adicolor plagg och tillslut bestämde jag mig för en clean t-shirt med ett snygga tryck på både framsidan och baksidan.

adicolor

90448-2790448-26

Sen blev det dags att gå till dagens viktigaste butik; Storm. För där fanns mina Marc Jacobs vans, som jag också hittade. Jag förstod också att Storm är den bästa och snyggaste butiken i Köpenhamn! De har alltid de coolaste plaggen, plagg som inte finns någon annan stans. Plagg som oftast är i limiterade upplagor. I fredags var nästan allt på rea, allt från Dior till A.P.C. Ett par A.P.C jeans kostade t.ex. bara 400 kr.  Och alla fotografiböcker och andra fashionböcker kostade mellan 150-300 kr.

storm

Sen gick vi runt i Kph några timmar till, tillslut var vi äntligen klara. Och då hade jag också hittat en Piké och en jeansväska på Illum, köpcentrumet som lätt hade stans bästa rea!

shoppingtrötta


Detta köpte jag också i Kph;
90448-25
Piké från Penguin
90448-24
Jeansväska från Wrangler/Blue Bell

Detta köpte min flickvän;
tröja2

Vanessa Bruno

acne1
acne2
Acne t-shirt

90448-28seee
Jättesnygga byxor från See by Chloé!



spegelspegel


/Johan




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback