Två av Tio kanske...

Jag är så trött på allt snack om H&M och Viktor & Rolf, jag gillar V&Roch har gjort det i flera år nu. Men är sååå trött på allt nytt snack som har kommit fram under deras sammarbete med H&M.

För hur många av den vanliga Svensson eller folk som försöker vara modemedvetna visste något om dessa två väldigt proffsiga designerna för ett år sedan innan H&M kom ut med att det skulle bli ett sammarbete? Inte en så många alltså...

Jag tycker synd om V&R, för att alla dessa wannabes snackar så mycket, och helt plötsligt är de proffs när det gäller just V&R kläder och design. Men nu när kläderna har släppts så är det just de kläder som är av samma design som Viktor & Rolfs andra kläder brukar ha kvar i butik och folk tycker att dessa plagg är fula. Och de kläder som säljs är bara helt vanliga H&M kläder som där det har kommit till en eller två extra detaljer på i form av en pil eller ett hjärta.
Man kan ta den skjortan jag har köpt som ett exempel, en vit skjorta med massor av små pilar på i rött och svart. Det är så Viktor & Rolfs vanliga skjortor ser ut, det är sånna skjortor de själva går runt med till vardags, det är sånna kläder man ska köpa om man vill ha något som Viktor & Rolf VERKLIGEN har designat. Men nej då, det funkar inte, och varför? Jo, för att det är inte så många som verkligen vet vilka V&R är. Men det är många som tror att de vet.

Tycker att allt är så falskt, blir trött bara jag tänker på det. Men så är det bara...



/Johan

Kommentarer
Postat av: kallekula

Du slog fan huvudet på spiken där!
Kan helt ärligt säga att jag inte hade någon som helst aning om dessa två herrar. Känns som att jag är ensam i Sverige om det...

2006-11-11 @ 20:05:44
Postat av: P

ehm, följt dem i flera år? tvilar på att du kände till dem för flera år sedan.

varför skulle det vara synd om dem? de visste vad de gav sig in på innan detta sammarbeta och den PR de har fått genom detta är ovärderlig.

sedan att du skriver att det är riktiga viktor & rolf skjorta utan dessa pilar förstår jag mig inte på, då är det ju en helt vanlig skjorta (btw hatar den skjortan och allt med pilarna)

att alla kan allt om v&r vet jag inte heller var du fått det ifrån, det är mer att alla hypar skiten.

2006-11-11 @ 20:32:13
Postat av: johan

jag hade koll och gillade v&r för mer än tre år sedan. Och mer text kommer imorgon.

Postat av: P

när du var typ 15år? okej. ser framemot din text.

2006-11-11 @ 23:31:18
Postat av: Phille

Vaddå?... Kan man inte ha koll på mode bara för att man är 15 år eller?

Håller med om det du skriver, massa jävla idioter som inte fattar ett skit om mode och bara köper grejerna just för att det är viktor & rolf.

Dock så tycker jag inte skjortan med pilarna är speciellt snygg men det är en annan sack. Du har skön stil dock, köpte acne halsduk efter jag sett den i din blogg så där får man tacka för tipset.

2006-11-12 @ 00:55:10
Postat av: andreas

oj ett sånt elitistiskt tänktande. du får väl hitta några nya obskyra designers att beundra? oh nej, jag kan inte tycka om mainstream, måste vara underground, bara för oss invigda.
väx upp.

2006-11-12 @ 16:44:51
Postat av: dL

Förstår hur du tänker men tänk så här "alla kan inte bära upp det". Så låt folk köpa det och göra bort sig ;)

2006-11-12 @ 21:04:44
URL: http://differentlooks.blogg.se
Postat av: Helena

Haller fullstandigt med dig! Keep up the good spirit.
See you in december.
tjolahej!

2006-11-13 @ 03:41:49
Postat av: carl

Håller med andreas, otroligt tråkigt att folk ens tänker på detta vis.

2006-11-13 @ 16:21:29
Postat av: pe0

viktor och..och..vafan ROLF! juste

2006-11-14 @ 14:20:33
Postat av: Rille

PUHAHAHA... Det här var det mest patetiska jag läst. Precis samma tänk som "coola" musikmänniskor som bara gillar obskyr techno och undergroundindie av band som har en fanskara på 30 personer. Hörs det eller syns i media är det inget att ha så länge man inte lyckas bevisa att man var "först" med det coola! Haha, har följt din blogg en hel del och tyckt att du varit vettig såhär långt. Men det här tog verkligen priset, Herregud människa!

2006-11-14 @ 18:04:29
Postat av: till Johan och alla andra elitister

Du kände antagligen inte till Viktor och Rolf för mer än tre år sedan, möjligt att du hört deras namn. Och den här typen av elitiskt tänkande får mig att vilja spy. Att mode och musik inte ska vara för allmänheten och att det inte kan älskas kravlöst? Måste du vara V&R expert för att få bära deras kläder? KAn du inte bara uppskatta något för vad det är?

Du borde nog se över ditt otroligt omogna tänkande och se över hur jävla mainstream du själv inte är, för vem fan är inte det på ett eller annat sätt?

2006-11-20 @ 13:57:06
Postat av: christoffer

håller med dig till viss gräns, jag (och många med mig) kände definitivt till viktor & rolf för x antal år sedan. Men, i mitt fall, har inte viktor & rolf varit särskilt lättillgängligt varken geografiskt eller ekonomiskt, därför har jag aldrig handlat V&R innan. När de nu gör ett (tycker jag) puckat samarbete med H&M blir det mer lättillgängligt och därför köper fler det! jag köpte två plagg från V&R nu för att jag tänkte "kan vara kul att ha" snarare än "åh gud vad snyggt".. men jag tror inte att du e den enda som kände till V&R innan..med det sagt..diggar din stil till 100% fortsätt så! :)

2006-11-22 @ 21:08:36
URL: http://chaeger.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback