Acne och Selvage - cph vision 1

En av de bästa nyheterna jag fick reda på idag på Cph Vision är att Acne äntligen ska börja göra jeans som där materialet är från Japan och att de är sydda i Italien med selvage.

Gillar det riktigt mycket att de kommer ut med en helt ny modell, namnet för den nya brallan som kommer till a/w 07 är Generic och släpps först i en ljus tvättad, otvättad, svart och gråsvart.

Modellen är inte som någon Acne modell som har gjort innan, förutom att den är lik min favorit Moc i foten. Annars är allt nytt. En ovanligt lös modell för att komma från Acne, men skönt, nu slipper man pung-krossar-jeansen-á-2003.

Fick några bilder på den ljusa tvätten, sen började kameran strula och killen med de råa var inte närvarande.

Kommer lätt att ta och fixa mig ett par i höst, har längtat efter ett par Acne med Selvage.

Vit selvage är det som gäller. Och det kommer inte finnas någon Acne pach på baksidan av jeansen.




/Johan


Kommentarer
Postat av: Kaj

Men fyyfan vilken ful passform på dom... Och den tvätten var verkligen inte snygg. Jag tycker modellen mix är riktigt het, den borde dom fixa bra tyg till.

2007-02-08 @ 21:32:56
Postat av: Anonym

Men mix är precis som gamla mod, börjar själv tröttna på det och tycker det är dags att lämna det smala bakom sig och ta för sig med det lite mer raka och det som verkligen kan kalla denim!

Postat av: fredrik

Lysande journalistik, å en trevlig nyhet dessutom!

2007-02-08 @ 21:46:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback