Sveriges Nya Kim Jones

En svensk kille vid namn Jesper Börjesson som pluggar på den brittiska modeskolan Central Saint Martins kom under modeveckan i London trea i Pumas designtävling.

Puma "utmanade" studenterna att de fick göra om några av deras populäraste modeller med hjälp av deras egna tankar och idéer, resultatet blev inte så speciellt och utmanande som man kunde tro, men väldigt cleana och snygga. Fashion.

Jag förstår inte varför Börjesson kom trea och inte först, hans version av den klassiska Tatau Mid blev en grymt clean och moderiktig sko som samtidigt har de små influenserna av "gamla" Puma. Jag gillar att snörningen går runt halva skon och att allt smälter ihop så fint. Snygg färg har den också!


(Här ser man hur original modellen ser ut, och sen den nya modellen.)

Alla tre modellerna kommer att säljas i Pumas egna butiker (Stockholm eller Köpenhamn) och jag kan lätt säga att jag ska försöka komma över ett par som Jesper Börjesson har designat.

Innan modellerna kommer ut i butik i April , självklart i en limiterad utgåva, så kan man även se alla bidrag i ett av Harrods skyltfönster.

Pumas tankar om modellen;


pumapuma

/Johan

Kommentarer
Postat av: hacke

de är de snyggast jag sett! grym sula dessutom

2007-02-21 @ 21:55:28
Postat av: Anonym

Hometown: Sweden
haha :)

snygg, clean sko annars.

2007-02-21 @ 23:36:43
Postat av: Mini

Jättesnygg sko!

Postat av: Mini

(varför är man inte kille? :P)

2007-02-22 @ 00:44:52
URL: http://www.carolinelundh.blogg.se
Postat av: david

Hur ser vinnarbidraget och tvåan ut då?

2007-02-22 @ 12:15:09
Postat av: david

Hittade dit genom deras hemsida tillslut. Ettan och tvåan var ju inte alls i närheten av den läckert utformade skon Jesper designa. Han skulle knipit första platsen fan. Stilrent och minimalistiskt = typiskt svenskt, inte för alla?

2007-02-22 @ 12:20:14
Postat av: calle

skon är riktigt snygg, skulle gärna sett den i vitt eller någon annan lite roligare färg. denna färgen får mig att tänka på mocka och samer. annars sjukt snygga

2007-02-22 @ 17:09:15
URL: http://breachofstyle.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback