Acne Jeans A/W 07

Nu har bilderna kommit ut på Acnes A/W 07 kollektion!


Och jag vet inte riktigt vad jag ska tycka än, men har alltid svårt för kollektionerna från de flesta märkena i början. Det är sen när man har kollat igenom alla detaljer och få röra och testa plaggen man börjar förstå mer om designernas tankar och idéer och förhoppningsvis gillar man kollektionen mer då. Och så har det alltid varit med Acne, svårt i början men perfekt tillslut.

 

A/W kollektionen känns skola, högstadiet på sent 80-tal. Oversizade gråa sweatshirts, korta jeans/byxor med ett par stora dressade skor. Och man får inte glömma ryggsäcken till alla sina matteböcker och fashiontidningar.



Det finns inte några stora detaljer man lägger märket till på plaggen, cleant som vanligt kan man säga. Svensk design på sin topp.

Det jag gillar mest är alla dessa halvt oversizade sweatshirts med korta armar. Och att Jonny har fixat tryck som är gjorda genom broderi istället för bara tryckta med maskin. Känns dock lite mer sommar än höst med broderi.

Men man får helt enkelt kolla på dessa bilder och syna plaggen några gånger och skriva lite mer då, för kan nog inte uttala mig mer i skrivande stund. Men det är Acne, och Acne gillar man. Just nu är det fokusering på S/S07 med bombarjacka och tajta denimshorts.


Vad tycker ni? Skriv!


/Johan


Kommentarer
Postat av: chris

fan jag måste ändå säga att det verkar bli sämre och sämre för varje år som går... det känns som att acne gör allt mer kläder som ser snyggt ut på modellen när han sitter i just den angivna positionen. filippa k gör också simpla kläder men jag tycker att de utvecklas oerhört mycket mer om man ska jämföra de båda märkena.

2007-01-20 @ 11:39:02
Postat av: Anonym

jag tycker att det är snyggaste kollektionen hittils av acne, mångsidiga och snygga plagg. roligt med 2 nya jeansmodeller Chino och Generic som ser mycket intressanta ut. generic ser också ut att ha lite bootcut som verkar komma tillbaka.

2007-01-20 @ 19:23:23
Postat av: Simon

I am very disappointed with some parts of the current collection and I can't relate to this collection at all! Unfortunately they are quite fascinated by hobos which is a shame because they used to make some of the best clothing ever... I guess I still miss the A/W 05 ;-) (++sigh++)

2007-01-21 @ 13:01:08
Postat av: Peter H

Gillar definitivt kollektionerna ur ett konstnärligt perspektiv. Men precis som chris skriver så är det ofta så att det på modellen i studion ser snyggt ut, men är mkt svårare att bära upp personligen. Tyvärr.

2007-01-21 @ 22:23:54
Postat av: Anonym

ja tycke kollektione är skit snygg och hade blvit överlycklig om min blivande pojkvän gliddit runt i såna kläder:D

Postat av: Anonym

ja tycke kollektione är skit snygg och hade blvit överlycklig om min blivande pojkvän gliddit runt i såna kläder:D

2007-01-24 @ 21:40:32
URL: http://semliz.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback