Beckmans presents...

Jag är knappast den första som skriver några rader om årets Beckmans studenter. Men när jag kollade igenom bilderna för modevisningen så fastande jag för David Wiksten. Han har också under sina år på Beckmans haft ett fint samarbete med H&M och Gallerian Fashion Award 2006 där han gjorde kollektionen "BLACK BY DIVIDED BLACK".



För några dagar sedan var det dags för modevisningen och David Wikstens kläder stack helt klart ut mot de andra herrdesignerna, både med design och form. Jag fastnade direkt för de oversizade byxorna och de tajta jackorna, även om det är mycket mönster så känns det väldigt cleant och lätt använt. Tees med stora tryck har alltid fallit mig till smaken.

654321

Jag får en känsla av allt från Prada, Gucci, Y3 till Dior Homme och Kris Van Assche. Både lyxigt och sportigt, men en touch av electro.

Det kommer gå bra för David Wiksten, vi får se var vi hittar honom till A/W 08, eget märke eller designer för någon av de större.

/Johan


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback