Mejl från Our Legacy (When time flies by)

Hej Johan,
Tack för ditt mail.
Var inne och kikade lite på din blogg, och den ser ju riktigt proper ut!
Vi bidrar gärna med lite material.

Bifogar här bilder och en intervju gjord för King, som stundtals fångar det
vi försöker uttrycka med Our Legacy.

Vi har ett showroom/studio på Rörstrandsgatan 44, St.Eriksplan, dit du
givetvis är välkommen om du vill se hela kollektionen.
Hör bara av dig ett par dagar i förväg...

Bara maila el ring,
Vi hörs snart

Mvh
Jockum



Jag skickade iväg ett mail till Our Legacy för några dagar sedan, främst för att jag gillar deras nya kollektion ordentligt. Clean och fin svensk design när den är som bäst.

Och när jag kom hem från jobbet såg jag att King hade skrivigt några rader om märket, segt att de hann före, attan också!

Senare kommer en sammanfattning av det jag personligen tycker om kollektionen och även informationen jag har fått av Jockum från Our Legacy.



070524 20.15

När man kollar på deras första kompletta kollektion, innan har de gjort enkla tees med stora grafiska bilder, så ser man direkt att tanken bakom är att det ska vara enkelt att ha på sig kläderna. Snygga tröjor med trevliga och enkla färger som passar till både byxor, shorts och jeans.

Byxor som inte är för tajta, men samtidigt inte för loose, ett skönt mellanting som funkar bäst med ett litet uppvik. Man kan säga att det inte händer så mycket i designen,, men behöver det verkligen hände så mycket egentligen? Behöver man den där extra speciella sömmen eller de där extra synliga knapparna? Jag kan lätt se mig ha på en outfitt från Our Legacy en ledig dag på ett mysigt fik, ock samtidigt på en finare fest. Plaggen är lediga med en touch av elegans och klass.

Man kan tänka tillbaka på början och mitten av 1900-talet, då det skulle vara enkelt. En snygg tee till ett par cleana jeans på dagen och till skjorta och chinos till kvällen.

Ni kanske kan tycka att jag inte kan sluta hylla Our Legacy, men om jag ska vara ärligt så kan jag verkligen inte sluta med just det. När jag för första gången fick upp ögonen för kollektionen så var jag fast direkt! Jag gillar det enkla, att man inte ska behöva kämpa på morgonen, men samtidigt se snygg ut ändå. Och detta ger Our Legacy mig och säkert många andra! Jag får helt enkelt gå till Tresbien (Cottonmouth) imorgon på lunchen och se när kläderna börjar ramla in.

our1
our4our3our2




/Johan


Kommentarer
Postat av: m

Är inte det här Hopes grej?

2007-05-26 @ 00:16:37
Postat av: Anonym

2007-05-26 @ 09:31:21
Postat av: Singular

Det här ser intressant ut - minst sagt.
/M

Postat av: Pop

de ser inte så intressanta ut på bild. men de lär ju vara hur grymma som helst att ha på sig!

2007-06-07 @ 18:30:12
URL: http:///thepopbabe.blogspot.com/
Postat av: klaes

fy fan vilken rip off på hope. Suger fett. Amatörprojekt!

2007-10-09 @ 19:49:52
Postat av: Florence

Vad är Our Legacys mailaddress?

2008-01-27 @ 21:48:18
Postat av: Emil

Hej, skulle också vilja ha deras mailadress.

Tack

2008-02-22 @ 23:28:10
Postat av: -

snarare acne-inspirerat men fint. kanske finare.

2008-03-05 @ 22:21:25
Postat av: Julian Red

Hej! Kolla gärna in julianred.com, tror att det kan falla dig i smaken! Du får gärna skicka din mailadress till oss så återkommer vi med kollektionsuppdateringar och annat kul!

Mvh/ Julian Red

2008-04-03 @ 11:00:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback