Jeanshappening

Fick precis reda på att 4 december är den dagen man ska försöka vara i Göteborg om man gillar jeans!

Röhsska vill, som de själva skriver på deras hemsida; "ha mer jeanskultur!".

Nästa vecka, under tisdagen, så kommer flera kända människor inom den svenska jeanskulturen hålla seminarium. Det är allt från Lennart Bratt , mannen som gjorde Lee störts i Sverige under 1960-talet. Även designern till Gul&Blå jeansen kommer att finnas där, roligt att höra hur deras legendariska jeans kom till.

Det kommer även att finnas folk från dagens stora jeansmärken; Maria Levin från Nudie, Björn Atldax från Cheap Monday och männen bakom Denim Demon, Julian Red och Pace.

Efter så kommer man att kunna kolla in jeansutställningen som även kommer äga rum under den 14-16 december. På utställningen kommer man att kunna se det senare inom jeansmodet från Pace, Acne, Nudie, Julian Red och Cheap Monday.

Måste försöka ta mig till Göteborg nästa vecka, det kommer att bli en mycket intressant dag!





/Johan

Kommentarer
Postat av: Eric

Kan inte åka själv då jag jobbar. Så Johan du får fixa lite bilder. Hade varit kul att träffa dig.

/Eric

Postat av: Johan

Får se om jag kan ta mig dit, ska kolla upp om det finns möjlighet för att ta ledigt. Skulle ha varit trevligt att prata jeans med dig!

2007-11-28 @ 22:55:10
URL: http://fashiontime.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback