ooops part 2 - cph vision 4

Jag såg en väldigt rolig grej på mässan, det var så att jag stod och kollade lite på Hopes kläder till herr och såg en lång grå skinnparkas. Jag reagerade direkt på att de hade gjort en parkas i skinn, ganska speciellt och annorlunda. Fem minuter senare gick jag förbi Fifth Avenue Shoe Repair och började nyfiket kolla igenom deras herr kollektion, och mitt i alla kläder såg jag helt plötsligt en grå skinnparkas! Fifth och Hope har gjort nästan exakt likadana skinnparkas, och detta tycker jag är väldigt roligt. Speciellt för att det är en sån speciell produkt, förmodligen är det så att de har haft samma fabrik och samma produktionsteam som har lyckats sälja samma design och material till båda märkena.

fifht   VS     hope

Dock tror jag att när någon från respektive märke ser detta, och det borde någon göra pga att de står 5 meter ifrån varandra på Cph Vision, så kommer nog båda märkena ta bort produkten. Eller i alla fall ett märke...dags att börja kriga!

Ganska roligt att de har gjort ett så pass speciellt plagg, dock tror jag att de kommer att ligga upp mot 10.000 kr, men helt klart över 5-6000 kr. Men det var en rolig idé.

Vi får se vad som går i produktion eller inte





/Johan

Kommentarer
Postat av: Claes

Det är ganska frustrerande att behöva läsa alla artiklar med fet text, tänk över det tack.

2007-02-10 @ 17:40:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback