Mitt Gallery

gallery
När jag var i Köpenhamn i Februari under modeveckan så besökte jag inte bara CPH Vision, utan jag gick även till den lite nyare och "coolare" mässan Gallery som ligger vid Rådhusplatsen i centrala Köpenhamn.



Där hade de märken som; Wester, Carin Wester, Ann-Sofie Back och Simplicité Compliqué (nästan alla märken från Ibeyo).

Mässan var inte så stor, men man märke direkt att stämningen från de mindre märkena och de nya designerna var trevlig och mysig. De ansvariga hade ordentligt trevlig stil, musiken var skön. Och inte så varmt som det brukar vara inne på Cph Vision.

Nu i Augusti är mässan större än innan, flera nya märken har köpt in sig. Allt från de stora som; Filippa K (som förövrigt hoppade Cph Vision helt i Februari och visade istället sin kollektion i deras showroom inne i Köpenhamn), Annhagen och Mads Norgaard. Till de små; Hope, Blank och David & Martin.

Allt som allt är det upp till 60 utställare, 25 danska och 25 svenska, resten är en salig blandning designers från Norge, Island och Finland.

Det ska bli ordentligt intressant att kolla några speciella märken, några som jag ska hålla ögonen på lite extra är; Blank, Wester, Annhagen och Simplicité Compliqué.

Vi ses i Augusti!

/Johan


Kommentarer
Postat av: Anonym

hej. vad är adressen till mässans hemsida?

2007-05-31 @ 01:08:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback