Raffe Denim

Jag har varit intresserad av dessa jeans sedan dagen de packades upp, igår var det så dags att slå till på ett par!


Jeansen jag pratar om är från den Belgiska designers Raf Simons och hans linje Raf By Raf Simons, ett par coatade jeans i en mörk och härlig nyans av indigo. Passformen är nästan som min favorit modell från Acne, Moc, en aning högre midja och relativt slimmade i benen. En skön mitt i mellan bralla kan man säga. Det ska bli intressant att se hur slitningen blir, resultat utlovas till hösten.

Brallorna köpte jag på Spirit Stores, priset låg på 1500 kr.




/Johan


Kommentarer
Postat av: Juned

Riktigt Snygga!!
Vad heter modellen??

2008-04-02 @ 18:10:15
Postat av: Johan

Juned - Modellen heter J01A, kvalitén D110 och färgen WS00. Tackar!

/Johan

Postat av: Simon

Awful jeans... Really. I thought you were much more into quality.

But it is great to see some more activity from your side. You have been missed :-)

By the way, I know you are into LVC and probably you are also into the stuff made on Valencia Street. When I was in Helsingborg (looking for Designer's stock :-) ) I went to an awful store that had LVC and they had a jeans jacket on sale and old one with a boxy fit and it had the 555 stamped on the butttons. I can't remember the price, but all LVC from Valencia Street are worth some money and the price is increasing.

Cheers

2008-04-02 @ 21:00:00
Postat av: Simon

Awful jeans... Really. I thought you were much more into quality.

But it is great to see some more activity from your side. You have been missed :-)

By the way, I know you are into LVC and probably you are also into the stuff made on Valencia Street. When I was in Helsingborg (looking for Designer's stock :-) ) I went to an awful store that had LVC and they had a jeans jacket on sale and old one with a boxy fit and it had the 555 stamped on the butttons. I can't remember the price, but all LVC from Valencia Street are worth some money and the price is increasing.

Cheers

2008-04-02 @ 21:00:31
Postat av: johan

Hur är dom i storlekarna? vad har du för storlek på dom där och vad har du för storlek i andra jeansmärken? acne, filippa k etc.

2008-04-02 @ 22:11:17
Postat av: Johan

Johan - Jag har oftast 30-31 i Acne t.ex. I dessa har jag 31 och de är relativt tajta idag, men inte om några veckor.

/johan

2008-04-02 @ 22:48:11
URL: http://fashiontime.blogg.se
Postat av: johanness

Jag avgudar färgen, passformen var snygg och läckert med en rund patch.

2008-04-03 @ 23:00:01
URL: http://webbplats87.blogg.se
Postat av: TINTIN

Har sjävl även checkat in dessa. Men ratade dem efter att jag testade dem. Tyvärr ingen vidare passform, fungerar dessvärre inte på dig heller.

2008-04-23 @ 23:09:42
URL: http://Letusbuyhappiness.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback