Number (N)ine aw08

Ord som kan sammanfatta kollektion; Cobain, USA, Grunge och Cowboys.

När jag såg Takahiro Miyashita senaste kollektion för några dagar sedan så fastnade jag direkt. Trevliga halvmörka färger, tuffa flannelskjortor och snygga skinnjackor, och allt med en skön oversizad passform. Inspirationen kommer fortfarande från Nirvanas sångare Kurt Cobain, och med kollektionens titel "My Own Private Portland" så förstår man varifrån cowboy touchen kommer ifrån. Detta är Miyashitas personliga touch av USA, lite roligare och rockigare!

Jag tycker att nästan hela kollektionen är helt otroligt snygg! Mycket bättre än föregående kollektioner så känns denna kollektion mer "äkta" enligt mig. Tycker dock att det fattas en del denim, några otvättade jeans och en jeansjacka skulle ha varit perfekt!




/Johan


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback