Simplicité Compliquée s/s07

Idag hittade jag fyra bilder som designern för märket Simplicité Compliquée hade lagt upp på ett svenskt forum. Designern är Rasmus Wingårdh som även är huvuddesigner för herrkläderna hos Filippa K.

Jag gillar det jag ser på bilderna, tänker bara sommar och strand. Sköna och cleana kläder med sjukt bra kvalité. Bomullen är från Egypten, där bomullen är av väldigt hög kvalité för att bomull blommans fibrer är extra långa. Och långa fibrer i bomullen gör bättre kvalité på kläderna. Och med super kvalité blir även priset högre, en tee från SC kan ligga vid tusenlappen eller högre. Men jag gillar det!

Kommer försöka köpa en tee till sommaren.




Bilderna är tagna av Rasmus från "en mässa i kph" förmodligen CPH Vision.

/Johan

Kommentarer
Postat av: Anders

verkar vara riktigt fräscha tröjor! e på jakt efter den "perfekta" t-shirten, o dessa ser ju ut o ligga rätt nära faktiskt! =)
vet du var man kan hitta dom? har dom ngn hemsida?

Anders

2007-01-30 @ 17:09:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback