Stockholm by day

Nu har jag kommit hem från min minisemester med Emelie i sthlm. Det har varit fyra mycket trevliga dagar med mycket shopping och avslappning. Det har varit skönt att komma ifrån hemstaden och göra något annat än den vanliga rutinen.

Vi bodde på ett jättemysigt vandrarhem mitt i Gamla Stan, kostade oss nästan inget att bo där, så att vi kunde lägga mer pengar på kläder istället.

Första dagen kom vi fram till centralen vid elva, då gick vi till Åhléns och NK för att fördriva lite tid innan vi skulle checka in på vandrarhemmet. Och vi kom fram till att vi inte gillar dessa två enorma varuhusen, det är för mycket och bara kläder man lika bra kan köpa hemma. Men jag hittade tillslut en snygg hood från Julian Red, kostade mig en tusenlapp och det var de värt. Hittade även ett par oversizade kostymbyxor från Topman, liknar ett par gråa acne byxor trevligt mycket. Kostade mig 500 kr.



Sen på kvällen tog vi det mest bara lugnt och köpte med oss mat hem till rummet.

Nästa dag började med att vi gick upp relativt tidigt för att åka in mot centrum, för att kolla in de vanliga butikerna som man oftast alltid kollar in när man är i sthlm. Den butiken jag gillade mest var helt klart Acnes butik på Norrmalmstorg, en riktigt trevlig butik, och fortfarande mitt favorit märke av de svenska...

Senare på dagen åkte vi över på Söder, jag har själv aldrig shoppat eller varit på de andra stadsdelarna i sthlm förutom de riktigt centrala delarna. Emelie fick chansen att visa upp sthlm för mig under dessa dar. Och det gjorde hon bara bra. Gillar söder, trevliga och sköna butiker. Men blev besviken på både Weekday och Tjallamalla, det var inte riktigt som jag trodde det skulle vara.

En annan dag var vi ute i Barkaby på en outlett för att hitta lite gamla Acne plagg som inte finns ute i butik idag, och lite hittade jag. En extra kortarmad t-shirt från 05 med tryck på ryggen och en provkollektions denimskjorta från förra året, tror jag... kostade mig 800 kr tror jag...
Hittade även en J Lindebergs Denim t-shirt för 120 kr, som jag inte har bild på än.


Under de sista dagarna så ramlade vi runt på både Södermalm, Västermalm och Centrum. Vi kollade in Carin Westers butik, jag hittade inget, men det gjorde min älskling. Hon hittade en riktigt cool hood som är lite extra kort. Jag hittade en "exklusiv" ziphood på ngn butik som hade kostat 2000 kr, men kostade 500 kr när jag köpte den. Gillade trycket på ryggen riktigt mycket faktiskt.


Nu har jag sett Stockholm från en annan sida, jag har börjat gilla sthlm nu. Tack Emelie för det, hehe.



P.S. – Dagens kläder på jobbet var ganska soft, Acne Tee, Pace Bandana, Julian Red Hood, Second Hand Skinnjacka, Acne Mössa, Mono Skärp, Acne Moc Raw och Converse.
Dock dog kameran...


/Johan (Det kommer nog mer från sthlm...)







Kommentarer
Postat av: calle

grym shopping, den där julian red hooden vill jag se mer av, verkar riktigt ball. av bilderna att bedömma påminner den lite om so last season. acne skjortan var ruskigt snygg också, typ exakt sån jeansskjorta jag letat efter, och wester hooden var grym också. riktigt bra köp!

Postat av: Jonas L

Acneskjortan var det jag gillade bäst. Julian Red hooden var också helt okej! Känns som att du går ifrån det grymt oversizeade lite, är det så?

/Jonas

2006-10-21 @ 22:25:27
URL: http://w2best.blogg.se
Postat av: Johan

Jonas; haha. nej då. köpte en oversizad skjorta från wester igår.

2006-10-22 @ 13:49:10
URL: http://fashiontime.blogg.se
Postat av: Phill

den där "exklusiva" hooden var ju rå grym... Vad för märke och i vilken butik köpte du den?

2006-10-22 @ 17:25:39
Postat av: Flurro

Diggar Julian Red-tröjan, var sa du att du hittade den?

2006-10-23 @ 00:55:27
Postat av: peo

JR hooden är överlägsen!

http://blueingreensoho.com/site/index.php?page=shop.product_details&flypage=shop.flypage&product_id=2197&category_id=&manufacturer_id=10&option=com_virtuemart&Itemid=28

2006-10-23 @ 13:58:24
Postat av: dl

Nice. Gillar den sista outfiten. Får man veta vad vandrarhemmet heter? Tänkte också åka upp snart..

2006-10-23 @ 16:26:37
URL: http://differentlooks.blogg.se
Postat av: nizzo

Var i Sthlm kan man köpa JR-hoodien? :o

2006-10-25 @ 17:10:09
Postat av: nordling

Köpte en likadan JR-hood när jag var i Sthlm i lördags, älskar den!

2006-11-02 @ 12:46:37
Postat av: nordling

Förresten, vad hette vandrarhemmet? Låter väldigt lovande!

2006-11-02 @ 15:30:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback