Sailor Stylish

Idag blev jag och Emelie sugna på en ordentlig hamburgaretallrik på Råå Wärdshus där min mamma arbetar lite då och då, och vi fick med min pappa. Kände för att köra med en lite seglings inspirerad outfitt, tänkte först ha på mig ett par slitna Acne Moc, men valde tillslut mina chinos. Gjorde även tröjan lite extra speciell med att vika upp armarna ganska ordentligt. Ett extra plus tycker jag hatten tillförde.

Maten var lika god som alltid!


Cypern Hatt
Acne Tröja
HM Linne
Mono Bälte
Dr.Denim Chinos
Vita skor

framifrånidag
bakifrånidag


/Johan

Kommentarer
Postat av: Claes Schalling

Riktigt jävla snyggt, gillar att du vek upp tröjan så pass mycket och det blev riktigt snyggt med linnet under..

Postat av: Johan

Claes - Trodde först det skulle se lite "biffigt" ut att vika upp tröjan, vilket det absolut inte gjorde. De två HM linnena jag köpte igår är helt riktigt trevliga!
/J

2007-08-12 @ 20:23:40
URL: http://fashiontime.blogg.se
Postat av: m.

hur mkt fick du ge för acne tröjan? snyggt som vanligt!

2007-08-12 @ 21:27:03
Postat av: Johan

m. - 250 kr på rea. fantastiskt pris!

2007-08-12 @ 21:53:26
URL: http://fashiontime.blogg.se
Postat av: Anonym

Varför har du gått ifrån att skriva i jeansbloggen?

2007-08-12 @ 22:02:15
Postat av: Pelle

Jag tycker det är synd att du inte skriver mer i din jeansblogg. Den var intressant och informativ. Nu verkar du glida över att skriva mer och mer om chinos. Chinos var efter att varit inne några år i slutet av 90-talet helt ute efter 2001 och det borde de förbli. Det finns inget personligt i att bära chinos till skillnad från jeans. Jeans har sina sköna slitningar och man formar dessa efter sin egen smak, de lever så att säga efter kroppen. Jeans är praktiska och sköna och man trivs i dessa byxor.Chinos är inget speciellt och de ser stela och tråkiga ut.

2007-08-12 @ 22:19:46
Postat av: Johan

Pelle - Varje dag så mår jag lite dåligt för att jag ramlar längre och längre bort från jeansbloggen. Kan säga att det är lite av en arbetsskada, men jag är fortfarande "a denim dude" i själen och det kommer helt klart komma text och information gällande jeans! Det finns inget bättre än jeans, och jag håller med dig till 110%, men jag skapade denna blogg för att skriva om allt möjligt som intresserade mig, och sedan jag började på mitt nya jobb för ett år sedan så har mina intressen inom modevärden vuxit enormt. Personligen tycker jag inte att chinosen blev helt ute efter 2001, byxan har vuxit mycket de senaste tre åren.
Men som de säger; det kommer mera?(jeans)
/JR

2007-08-12 @ 22:56:06
URL: http://fashiontime.blogg.se
Postat av: Pelle

Tack för inlägg Johan. Jeans är och kommer alltid att vara inne, materialet är oslagbart och det har de flesta märkt och ett vinnande koncept kan man inte lämna. Kommer du att visa jeanstvättar som du gjorde innan? Det var alltid intressant med dessa ingående reportage. För övrigt kan jag nämna att en jätte bra märkesoutlet finns i Kosta, på samma område som allt kring glas och så finns. Vill bara påminna att klädesaffären nästan har mer jeans än i Lager 157, vid Ulricehamn.

2007-08-13 @ 00:43:27
Postat av: Johan

Jeans kommer alltid finns med i modet, precis som du säger. Perfekt att matcha och styla med, funkar till allt och hela tiden! Jag kommer nog ta med kameran till jobbet då och då för att fotografera de nya jeansen och tvättarna, även om jag inte är världens störtsa fan att färdig slitna jeans. Tack för tipset om butiken, jag kan skicka ett tips i retur till dig. En Levis/Jeans outlett som ligger vid Center Syd i Löddeköpinge. Massor av LVC och andra limiterade Levis produkter.
/JR

2007-08-13 @ 08:26:48
URL: http://fashiontime.blogg.se
Postat av: Leo

Mycket snyggt rundcrantz, din stil lär nog vara en favorit hos mig föralltid. Fortsätt såhär.

2007-08-14 @ 18:01:07
Postat av: Alexander

Enkelt och snyggt som vanligt. Du lyckas ofta med bra kombos!

2007-08-14 @ 18:56:57
URL: http://alexanderk.blogg.se
Postat av: oscar

Älskar verkligen din blogg, kollar den VARJE dag efter något nytt inlägg (flera gånger om dagen egentligen). Måste säga att du har bland den skönaste och snyggaste stilen jag sett - stor inspirations källa! Nu till saken, jag har en fråga; vad ska man satsa på för någon jacka och skor till hösten? tycker att jag har koll på allting annat men är kluven i denna fråga. Kan tilläggas att jag är en ung student med liten ekonomi om du har några tips på någon jacka :)
Mvh Oscar

2007-08-15 @ 16:12:55
Postat av: Johan

Leo/Alexander och Oscar - Ni gör min dag! Jätteroligt att läsa vad ni har skrivigt, det är inlägg som era som får mig att vilja skriva mer på bloggen.
Oscar - HM har oftast ordentliga och fina jackor varje höst. Leta dock på lite större HM butiker som i sthlm, gbg och malmö.
/JR

2007-08-15 @ 20:35:48
URL: http://fashiontime.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback