Velour (2007) vs Slimane (2002)

Vi fick ett kort från Velour till jobbet i början av veckan där det stod att de skulle presenterade deras vårkollektion med hjälp av en installation i samarbete med fotografen Per Zennström. Roligt tänkte jag, alltid trevlig och intressant när man gör något speciellt med kläderna, än att bara visa upp allt på en visning.

När jag såg några bilder från deras installation så blev jag chockad hur lik den var Hedi Slimanes installation som han hade i Berlin mellan 2000 och 2002.

Jag tycker det är för likt, vad tycker ni?

hedi'
velour


1. Slimane
2. Velour

/Johan


Kommentarer
Postat av: JT

How lame to do that. Really pathetic.

Postat av: fashion

haha, fy faan va illa.
riktigt klantigt av dem faktist!

2007-08-16 @ 13:34:08
URL: http://secondhandfashion.wordpress.com
Postat av: alex

tjena johan, måste bara säga att din blogg är riktigt grym, en av dem bästa modebloggarna enligt mig. gillar din avslappnade stil osv.
har en fråga, i ett inlägg den 11 september förra året så sålde du ett par levis blue star jeans, vart kär direkt. måste bara få fråga, vad heter passformen på jeansen? måste ha ett par liknande, om det finns?!

2007-08-17 @ 12:16:36
Postat av: Peck

Men herregud Velour? Rippa och göra om till sin grej kan man ju komma undan med men detta är kopia enligt mig. Velour borde skämmas. Eller rättare sagt Per som är deras designer.

2007-11-04 @ 17:34:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback