Levis Allmänt - Ny Butik, Nya Jeans och Ny Hemsida

levistore

Levis allmänt


Förra helgen var jag och Emelie i Malmö, mest för att ha något trevligt att göra med samtidigt för att förhoppningsvis hitta några fina plagg.

Jag hade sedan innan läst på rodeo att Levis hade öppnat upp en ny butik i Malmö, med helt ny inredning. Så jag var bara tvungen att gå förbi, jag gillar den nya butiken som nu ligger på andra sidan gatan mot där den låg innan. En snygg clean inredning, de gamla Levis butikerna är oftast ljusa i färgerna vitt och ljusgrått. Denna nya var mer mörk, av roligare färger som indigoblå, svart och mörkgrå. Lite mer denim!

De hade även de mesta inne i butiken från Levis Red Tab, Original, Blue och Engineerd´s S/S 07 kollektioner. Och det såg riktigt bra ut! Man såg direkt att Levis alla kollektioner har tagit inspiration från förr, många plagg ser ut som LVC´s förra kollektioner. Underbart!

Jag fastande främst för ett par jeans från Levis Blue, Levis lite mer exklusiva kollektion med bättre sömmar och material. De har gjort ett par jeans som påminner väldigt mycket om Levis gamla modell från 1947, men lite smalare nertill. Även som Denim Demon. Färgen på jeansen har en trevlig indigo färg och sömmarna på bakfickorna påminner VÄLDIGT mycket om förr i tiden. Priset för brallan ligger på 1500 kr.
Tror nästan att jag själv ska slå till på ett par lite senare i vår, sköna att ha till sommaren.

Men på tal om Levis hemsida....

...så har de gjort om den. Men tyvärr verkar den inte fungera så bra än, förmodligen för att den är helt ny. Men den ser ut att vara lite enklare att hitta och se på, innan var den lite halvjobbig och halvgammal, så det är skönt att de har valt att göra en ny till våren.

Så håll ögonen öppna, kommer att skriva mer och även lägga upp lite bilder när jag får mer tillgång till hemsidan.

/Johan


Kommentarer
Postat av: Anonym

Skön läsning om jenas!

2007-02-24 @ 16:54:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback