Organisk Bomull - cph vision 2

Den nya grejen inom jeans branschen just nu är en väldigt bra grej. Organisk bomull, många av de stora jeansmärkena jobbar just nu mycket med att göra jeans som är bra för moder jord.

Idag på Cph Vision såg jag dessa jeans först på Lee, och där var det främst i deras Gold Label kollektion de hade gjort några jeans med organisk bomull. Sedan kom jag till Wrangler där de hade gjort tre modeller med denna bomull, en smal, regular och bootcut. Och av de märken jag hittade med organisk bomull var Wrangler dem som hade jobbat mest med att vara så naturliga som möjligt.

Oftast så är det 10-20% äkta indigo i jeansen man tillverkar, jeansen från Wrangler har 40%. Detta är väldigt mycket och väldigt bra för naturen. Även så är trådarna i jeansen bra för naturen.

Nudie har också en del jeans med organisk bomull, ett par Even Steven ligger redan ute i butik.

Jag tycker detta är helt rätt! Ljust nu ser det inte så ljust ut för vår jord, men jeansfolket jobbar på rätt sätt! Sen kommer jeansen man sliter få en underbar slitning för att man har bättre bomull och mer indigo.

/Johan


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback