Sucker For So Last

För några år sedan ramlade jag över några grymt oversizade college tröjor och guldiga loose & narrow byxor på en hemsidan, ögonen öppnades och jag såg att det var svenska märket So Last Season. Sedan dess har jag alltid försökt hålla koll på detta märket, lite extra roligt att designers Johan Johansson Andersson kommer från Helsingborg.

Jag har alltid gillar kläderna från SLS, denna stilen med lite större tröjor, skjortor och tees med snortajta byxor. Volymerna samt färgerna. Allt från guld till rutigt. SLS vågar göra de lite mer annorlunda plaggen, trots att de kanske inte kommer att säljas i massor. Man gör kläder som man vill göra, kläder som intresserar designern.

Kollektionen som visades igår för A/W 07 är en kollektion jag gillade direkt, man känner lite influenser från många märken i kollektionen, allt från Supreme till Dior.


Det jag tycker var roligast är att SLS har lyckats få in en street känsla á Stussy och Supreme med sitt blå/svarta rutiga tyg som både designern har på sin skjorta och även en modell har en hel outfitt av. Johan har lyckats blanda street med fashion, och det blir väldigt bra!

Oversizat, det låter och är så skönt! Jag väljer alltid oversizat VS tajt, skönare och lite roligare så. Och SLS är oversizat! Speciellt jackorna och hoodsen, som har speciella tryck och färger. Man lyckas alltid sticka ut med kläder från SLS, och vem gillar inte när folk lägger märket till ens kläder?

Det jag tyckte var bäst med kollektionen från So Last Season var blandningen mellan Street och Fashion, är man en street person så kan man köpa kläderna och bära upp dem som man brukar, men att man samtidigt har den touchen av fashion. Och är man fashion så kan man också bära upp dessa kläder utan att se för mycket street ut, men samtidigt vara lite ledigare. Helt perfekt!

En rolig grej var att H&M´s Margareta Wan Den Bosh var på plats igår, och vem vet? Kanske So Last Season är nästa val till deras stipendium på Elle Galan 08? Eller så vill hon bara hämta lite inspiration till H&M A/W 07, vilket jag absolut inte har något emot!






Margareta Van Den Bosh och Johan Johansson Andersson

(Bilderna är lånade av Stureplan.se)

/Johan

Kommentarer
Postat av: Marcus R

Nice, håller med om dina paralleller i flera fall.
Men hon heter van den Bosch.

Postat av: viktor

aahh grymt! andra bilden är så jävla hiphop! det är nice

2007-02-16 @ 12:19:26
URL: http://heybusdriverkeepthechange.blogg.se
Postat av: Johan Johansson Andersson

Hej Johan!

Kul att du gillade visningen. Du verkar ha fattat vad So Last Season handlar om. Dcok har jag aldrig hört talas om Supreme och jag typ hatar Dior Homme och Stussy. HAHA.

Peace /J

2007-02-17 @ 12:57:49
URL: http://www.solastseason.co.uk
Postat av: Johan

ATT: JJA - Kul att du skriver här! Roligt att höra att jag har förstått ditt märke rätt.

Dior Homme och Stussy är inte min smak, men parallerna finns kanske där?

/Johan

2007-02-17 @ 16:44:42
URL: http://fashiontime.blogg.se
Postat av: Pada

Johan, du har inte lust att regga dig på ett nytt mode-forum? Eftersom att Manligt har börjat att balla ur så har vi startat ett nytt som har stora framtidsplaner med saker som jag tyvärr inte kan avslöja men sakerna kommer att komma inom kort. Eftersom du har grymt jeans-intresserad hade det varit trevligt att ha dig på forumet, du kan tom. få en egen jeans-del och skriva och ha dig om du är intresserad.

Länken är:

http://uomo.forumup.se/

Kommer dock att bytas till Uomo.nu inom kort.

Ha det gott!

2007-02-17 @ 17:04:37
URL: http://lundbergo.blogg.se
Postat av: Jay

Sry men jag tycker att sls är Crapp

2007-02-20 @ 20:59:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback