Himmelsblå by fashion

Snart är det sommar, hoppas man. Och om allt går som det ska så kommer det finnas en härlig blå himmel över våra huvuden under hela sommaren. Om inte så kommer det i alla fal finnas en himmelsblå färg på under våra huvuden, på en t-shirt eller på ett par byxor.

Detta är för att den härliga blåa färgen finns med lite var stans från de flesta stora märkena och modehusen till s/s 07.

Jag såg i februari två plagg från Acne på cph vision som hade den där sköna blåa färgen, ett par chinos och en väska. Jag fastnade direkt, man bli så glad och varm av färgen.

Och till min stora lycka så såg jag lite senare när de stora modeveckorna i Milano, Paris, New York och London hade avslutas att den blåa färgen finns med på många ställen.

Här kommer några bilder från olika märken som har använt sig av blå blå blååå!



Yves Saint Laurent -Outfitten har inte den där himmelsblåa färgen som jag pratar om, men en skön blå färg.



Prada - Alltid härligt med en lackjacka till sommaren, men vafan, den har den rätta himmelsblåa färgen. (varmt).


Miu Miu - Skön bomberjacka i ett tunt material, och ett par oversizade shorts med regnkläder material, hoppas man inte behöver använda materialet fullt ut bara?



Jil Sander - Helt klart de två snyggaste ytterplaggen jag har sett! Och den sista rocken har Jil Sander med i deras reklam kampanj för sommaren, när man slänger in den i ett vitt rum så ser det SÅ snyggt ut!



Gucci - Sailor Boy.


Burberry Prorsum - Lite på väg att bli ljusgrön, men den härliga blåa färgen finns där, tro mig!


Acne - Här är de produkterna jag pratade om från Acne, man kan också säga att denna blåa färgen är Indigoblå.


/Johan


Kommentarer
Postat av: Dino

Den sköna blå färgen kallas Koboltblå. Acneväskan är skitsnygg!

Postat av: cornelia

Aaaa jag blir helt vild. Ägnade en hel dag åt att finna blå skosnören till klassiska sneakers.
Det är konstigt hur man plötsligt kan bli helt kåt på en färg plötsligt, och därefter tappar fattningen så fort man ser något i den färgen

2007-03-20 @ 07:51:34
URL: http://idontwannabefamous.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback