TOP 5 - Roskilde 07

Nu är det några månader kvar till Roskilde 2007, och det har även gått några månader sedan de började lägga upp vilka band/artister som kommer spela. Här är min TOP 5 just nu;

1. Arctic Monkeys - Äntligen får jag se dem, missade bandet när de var och spelade på Roskilde 06. Trodde inte att de skulle komma tillbaka så tidigt, men de släpper nytt i april.

2. Red Hot Chili Peppers - Favoriter sedan lååångt tillbaka. Ett måste! Tänker mig solnedgång, en massa damm som ligger i luften och sen RHCP på Oranga.

3. The Who - Favoriter, helt klart. Ska bli roligt att se "gubbarna"  med den lite äldre musiken som fortfarande går hem.

4. Muse - Detta underbara band hade visst årets gig på Roskilde 05, och där var man såklart inte. Denna gången har man chansen att ta igen detta! Kommer bli riktigt bra.

5. The Killers - Har sett två eller tre live uppträdande av Killers, på TV eller DVD... där ser man hur bra de verkligen är! Senaste albumet har vuxit mer och mer i mina öron, och det ska bli roligt att höra de gamla låtarna också.

Snart dags alltså....


/Johan


Kommentarer
Postat av: Jimi

Shit vilka band! Men inget slår förra årets hultsfred :D

2007-03-29 @ 17:24:10
Postat av: Felix Calister

The who och artic monkeys funkar ju men annars är det skit. Red hot chili peppers har jag aldrig gillat, han sångaren är en jävla clown som alltid måste skryta om att han satte sin styvmamma när han var 12. Hatar den jävlen.
Resten av banden som du räknar upp är ju kassa MTV-band som uppnått någon slags indiestatus bland folk som inte vet bättre.
Roskildes övriga lineup är inte heller att hurra för tycker jag, afrikanska stammar som kör hiphop på somaliska (vafan?).

Jag skulle uppskatta om typ babyshame, dirty pretty things och jamie t kom till roskilde.

2007-03-30 @ 17:47:00
Postat av: vitkorr

jag bygger en egen lista


1. arcade fire
2. basement jaxx
3. beastie boys
4. klaxons
5. arctic monkeys

sen så är det ju en massa mer intressant t.ex. new yong pony club, whitest boy alive, muse osv...
sjukt nice iaf, jag måste dit!

Postat av: Anonym

Tror inte det är nån orginalmedlem i the who, hur roligt är det att se nån i bandets son typ. då kan man lika gärna se vilket coverband som helst. felix caster, och du anser inte att arctic monkeys är ett mtvindieband?

2007-04-08 @ 19:46:17
Postat av: Dijana

Klaxons får ni inte glömma!ett måste!
http://www.alltheprettyface.blogg.se

2007-05-14 @ 21:43:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback