KAOS

Idag vid halv tio lämnade jag in bilen på verkstaden, sen hade jag en timme att ta död på. Så jag gick till Väla Köpcentrum där H&M skulle lansera deras samarbete med Cavalli vid tio.

När jag kom till dörrarna vid Väla så såg jag att det redan vid tjugo i var folk som köade, vid två olika ingångar...

Som tur är så träffade jag på en gammal arbetskamrat och vi gick tillsammans in "bakvägen", så vi kom in och ställde oss framför gallret vid butiken före de andra. Jag som skulle hitta en tunika till Emelie behövde komma långt fram, för när det var två minuter kvar till öppning så hörde man ett kraftigt buller från de som stod utanför och köade. Sen kom ett femtiotal människor springande mot oss, då visste jag att detta skulle bli jobbigt.

När personalen senare började rulla upp gallerna så började folk lägga sig raklånga på det smutsiga golvet för att komma in så snabbt som möjligt, har aldrig sett något liknande. Som tur var så hade jag fått koll på var Emelies tunika hängde så jag gick direkt dit och tog fyra ex av den.

När jag sedan försökte ringa Emelie om vilken storlek hon skulle ha så hade jag X antal "gamar" runt om kring mig som stod och stirrade efter mina fyra tunikor, en kvinna kom fram till mig och försökte byta sig till en mot ett par leopardbyxor. Till och med en anställd på HM försökte fixa till sig en genom att erbjuda mig hennes personalrabatt.

Jag fick med mig hem tunikan i två olika storlekar som Emelie får testa senare, och en t-shirt till pappa. Jag var själv inte intresserad av kollektionen som kändes som den svagaste av alla samarbeten H&M har haft.

cavalli

/Johan


Kommentarer
Postat av: Louise Alexandersson

Hej vilken storlek ska hon inte ha? Kan ev vara intresserad om ni inte har massor på listan som är villiga att betala mer.
Hälsningar Louise (SOLO)

2007-11-08 @ 14:04:05
Postat av: Lapsus

Haha! Kul iakttagelser du gjort gällande h&m-hysterin! Kan riktigt föreställa mig folk som krälar över golvet.. Shit, hur desperat får man bli..? Inget för folk med torgskräck detdär...

/Jocke

Postat av: ollisbollis

hahah, samma hysteri såg jag också idag. folk kröp under gallret, skrek, knuffades och kivades. själv var jag som tur var inte intesserad, för kön var på ungefär 100 stycken personer. jag såg två så storaa köer t ill olika H&M.. -.- :D

2007-11-08 @ 15:41:01
URL: http://ollan.blogg.se
Postat av: Johan

Louise - Emelie ska testa båda snart, kan höra av oss när vi vet vilken det blir.

/johan

2007-11-08 @ 17:11:21
URL: http://fashiontime.blogg.se
Postat av: alex

måste hålla med om att detta var det svagaste av alla h&m sammarbeten, en del plagg var dock ganska snygga(tunikan inräknad). klar med l'genheten än? lade märke till den nya tapeten, sjukt snygg. Posta gärna bilder på resultatet av eran renovering:D

2007-11-08 @ 17:12:42
Postat av: b

http://hd.se/webb-tv/2007/11/08/hochm-rusning-paa-vaela/

2007-11-08 @ 19:55:13
Postat av: Johan

Louise - Jag har en 34.a om du är intresserad! Hör av dig, annars lämnar jag tillbaka den på torsdag.

/Johan

2007-11-12 @ 11:41:08
URL: http://fashiontime.blogg.se
Postat av: Niclas

Håller definitivt med! Tacka vet jag samarbetet med Viktor & Rolf!

2007-11-14 @ 18:52:32
URL: http://nislas.blogg.se
Postat av: Mr Blue

Okej, jag säger det en gång till, ett samarbete med H&M är inte värt en high five, tvärtom det suger.

2007-12-11 @ 15:09:15
Postat av: Jonas

Men e inte du en gam då? Eller e det bara de runtom dig?

2008-01-18 @ 18:15:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback