TOP 5 - Stickat

Här visar jag upp de fem stickade tröjorna jag tycker är snyggast just nu. Det kommer säkert att finnas fler nya tröjor inom några veckor, men om du letar efter en snygg och trevlig stickad tröja just så tycker jag att du ska kika på dessa.


allatröjor


Acne Jeans "Alpine" 1300 kr. En stor och mysig tröja med många fina färger som gör tröjan mer levande.


Filippa K "Chunky Hood Jacket" 1500 kr. Man ser att inspirationen till a/w07 har hämtats från filmen "2001: A Space Odyssey" när man kollar på den här hooden. Roligt design.

Blank "Kolek" 1100 kr. En stor och skön stickad polo för en billig peng. Jag gillar den starka röda färgen, man behöver en ordentlig färgklick i höstmörkret.


Tiger Silver Label "Kemp" 2500 kr. Enorm grovstickad kofta, man ser verkligen att Tigers designer Fredrik Blank har lagt ner mycket tid på detta plagget, allt från kvalité till detaljerna. Ordentlig oversizad är den också.


Acne Jeans "Arrive" 1300 kr. Jag älskar min bomberjacka från Acnes s/s07 kollektion, och det känns verkligen som att den här ziptröjan bygger på en bomberjacka. Tajt och "biffig" tröja som känns Jonny (Acne).

Snart kommer det komma en uppföljning på detta, som t.ex. "TOP 5 - Skjortor" eller "TOP 5 - Jackor". Hoppas ni tycker detta är intressant, och att jag gör rätt i att testa min idé här på bloggen.

/Johan


Kommentarer
Postat av: Hedman

Låter som en jättebra idé! Att jag inte har kommit att tänka på det. Väntar med spänning på nya top5-listor!
Dokumentären om James Dean var mycket bra tycker jag förresten. Missa inte den på söndag nu :)

Postat av: widden

fett najs jör mer top 5 listor johan, snygg out fit btw. har du provat bomber tröjan från HM??

2007-09-21 @ 22:55:31
Postat av: Leopold Böhm

COOL!

2007-09-22 @ 21:00:56
Postat av: Jakob

Rolig idé mde TOP 5 listor. Acne tröjan längst upp är helt klart min favorit, stört cool

2007-09-23 @ 10:20:31
Postat av: Simon

Lyckas inte koppla ihop hooden med filmen, vad är det jag missar? :) Och sen är väl inte 1100 kronor för en polotröja en billig peng?

2007-10-02 @ 00:39:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback