Denim Demon AW08

Förra veckan var jag på Cph Vision för att kolla in jeans utbudet, det fanns en del att kolla och klämma på, både nytt och gammalt.

En monter som jag hamnade vid var Vox och Denim Demon, vilket var ett självklart stopp. Jag hade pratat lite med Oskar på DD innan om deras aw08 kollektion, så jag hade ganska stora förväntningar på jeansen och tvättarna.

Fick först se en otroligt snygg tvätt som har namnet Bengt-Erik, det var ett tag sedan jag såg en tvätt som inte såg ut som en tvätt. Det jag menar är att jeansen ser gamla ut, som att de har slitits i flera år och nästan aldrig tvättats. Om man håller jeansen i handen så är det svårt att tro att de är slitna i fabrik. Bent-Erik tvätten kommer att finnas i två modeller till kille och två till dam.



Nya modeller kommer också till hösten, två till kille och en till dam.

De nya herr modellerna heter Juvvie och Sarves 201. Båda modellerna känns mycket original, med äldre detaljer och passform. Juvvie, som betyder bälte på Sami är en loose fit modell med cinch back. Modellen kommer i tre tvättar, en av dem är Bengt-Erik.



Sen kommer fortsättningen på ss08 Sarves, denna gången en lösare modell med inspiration från 1920-talet. Istället för en skinn badge är det en vit canvas badge. Även på denna modell finns det cinch back. Precis som den första Sarves modellen har selvagen färgerna grönt, vitt och blå efter Jämtlands flagga.

Till dam så kommer modellen Gujne, som betyder dam på Sami. Den har en normal midja, tajt i benen och boot-cut vid foten. Kommer i tvätten Bengt-Erik och i otvättat.

En rolig nyhet är att det kommer fler överdelar, sweatshirts, tees, button-down skjortor, jeans skjortor och en jeansjacka.



Mina favoriter bland överdelarna är button-down skjortorna som är ganska basic vilket gör att de passar tiptop till råa jeans. Jeans skjortorna tycker jag var bra för att de inte är så tjocka, vilket gör att man kan ha på dem oftare utan att bli för varm. Annars har jeans skjortor en förmåga att vara tjocka och obekväma. Button-down skjortan Mielke Oxford kommer i tre olika färger med två olika ränder och jeans skjortan Mielke Jeansa kommer i två tvättar.

Vem gillar inte en jeansjacka? DD jeansjackan är en blandning av jacka och kavaj, stora framfickor och ordentliga knappar. Sen gillar jag att det trevliga rödrutiga tyget finns med i jackan.

DD är ett märke som jag har saknat på den Svenska jeans marknaden, ett märke som går efter tradition och kvalité. Samtidigt som man går 100% med kvalité så arbetar man mycket med passform och tvättar.

/Johan


Kommentarer
Postat av: Eric

Bra inlägg!

/Eric

Postat av: Hugo

Håller med föregående talare!

2008-02-13 @ 21:09:26
URL: http://piningforthefjords.blogg.se/
Postat av: Bengt Erik

Hej, morbror Bengt Erik här.Bröderna Olsson har äntligen träffat rätt.

2008-02-17 @ 11:48:21
Postat av: Johan

Eric/Hugo - Tackar!
Bengt Erik - Haha, grymt roligt att du skrev här till inlägget. Och kan inte säga göra något mer än att hålla med dig!

/Johan

2008-02-17 @ 20:04:13
URL: http://fashiontime.blogg.se
Postat av: Annemi

Håller också med föregående talare. Men jag trodde att BengtErik var farbror????

2008-02-18 @ 19:15:33
Postat av: Fredde

Hörde att Tretton köpt in DD vet du om det e sant Johan?

2008-02-29 @ 22:05:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback