1900s Bunkhouse Celebration Pack

Även om vårens plagg från LVC har börjat trilla in i butikerna så måste jag bara skriva om ett mycket trevligt kitt från höstens kollektion.



LVC har alltid varit bra på att ha med ett plagg i sina kollektioner som de har jobbat extra mycket med, innan har man kunnat få ett par jeans i en bensindunk där jeansen har varit ihop bundna med ett grovt rep. Detta kom till för att en man från USA hade skrivigt ett brev till Levis och berättat om att  han hade bogserat en bil ur ett dike och till en verkstad med hjälp av ett par Levis jeans.

Detta kitt är extra speciellt, man för såklart ett par trevliga jeans vars modell bygger på en bralla från 1906 i en skön tygpåse. Jeansen har slitigt för hand och har en skön blå/brun färg för en extra känsla av gamla jeans som är över 100 år gamla. Här kan man även se att en bakficka på vänster sida finns med, innan 1906 fanns det endast en högerficka på Levis jeans.



Till jeansen får man en indigo doppad bandana, som kan funka perfekt att ha i bakfickan på jeansen.



Om ni läste mitt inlägg jag skrev under julen så vet ni vilken jeanstunika jag fick av Emelie, en likadan tunika får man också med i påsen. Istället för att den är i otvättad denim som min så är det istället en mer sliten, grön look på den här modellen.



Och om detta inte skulle vara tillräckligt så får man även med en sida ur tidningen "The Los Angeles Examiner" från 1911. Samma tidning man hittade bredvid original jeansen.



Detta är LVC när det är som bäst, mycket tack vare den nya designern Miles Johnson. Som även designar RED och Collectibles

/Johan


Kommentarer
Postat av: Sebastian Hellberg

Hej Johan!

Jag skulle behöva dina kontaktuppgifter för att kunna skicka inbjudningar för visningar till dig. Återkom gärna till mig på min mail.

Mvh
Sebastian

2008-01-10 @ 17:40:01
Postat av: Eric

Johan din mail tack!

/Eric

Postat av: Johan

[email protected]

2008-01-12 @ 09:03:56
URL: http://fashiontime.blogg.se
Postat av: Anonym

Skaffa Gant kläder ffs! Och föresten, får jag köpa dina Vans by Marc Jacobs?

2008-01-12 @ 14:27:49
Postat av: Anonym

Skaffa Gant kläder ffs! Och föresten, får jag köpa dina Vans by Marc Jacobs?

2008-01-12 @ 14:28:20
Postat av: Chris

Johan, du vet inte någon som säljer denna: http://www.sneakersnstuff.com/system/search/product.asp?id=6704&q=lvc& ? Tacksam för tips.

2008-01-12 @ 19:52:05
Postat av: Jonas

Tretton har haft den iallafall

2008-01-17 @ 10:16:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback