Kings Of Leon

För några veckor sedan släppte det amerikanska bandet Kings Of Leon deras fjärde album som har fått namnet Only By The Night, enligt mig själv den starkaste skivan sedan debuten. Då kan jag även understryka att det är svårt att nå upp till deras första album Youth & Young Manhood som kom ut 2003.


Då släppte de fyra killarna från den amerikanska södern, tre bröder till en predikande far och deras kusin, ett av album som jag uppskattar att ha i min samling. Jag har lyssnat mycket på Only by... under de senaste veckorna, men idag satte jag igång Youth & Young Manhood och helt enkelt njöt av den underbara grova amerikanska rock musiken de får fram.


Så detta är ett tips, från mig till er, börja lyssna på Kings Of Leon. Börja med deras första för att förstå...


Kan även lägga till ett tips; lyssna på P3 Live imorgon 21.30, då kan ni höra en inspelning från årets Roskilde festival med Kings Of Leon.


/Johan


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback